Hjärtedag.....



Dagen idag är en hjärtedag. Jag älskar allt som har med hjärtan att göra. Har alltid gett mina barn små nallar med hjärtan och hjärtegodis mm när det varit Valentindagen. Min minsta som ligger inlagd, blir lika glad varje gång och tycker att allt hon får är fantastískt, den stora däremot tycker att allt sånt där är löjligt, och  affärernas sätt att tjäna mera pengar. Själv tycker jag det är en underbar dag. Skulle bara önska att jag hade haft mig en liten hjärtevän som jag kunde slösa min kärlek på idag...och förståss alla andra dagar.

Idag kanske man även ska tänka på hjärtebarnen. De barn som har hjärtfel och behöver massor av vård och hjälp. Det bedrivs forskning och man kan skänka 30:- genom ett enkelt litet sms....

Tex här:www.barnhjarta.se?id=180 



Idag är jag trött. Har haft en orolig natt. Stora dottern var ute med sina kompisar och festade. Först körde jag dem till stan. Sen smsade en av dem om jag ville hämta kl 3. När jag väl kommit upp och kört ett par km då ringde min dotter och sa att de inte alls ville hem.. bara att köra hem och lägga sig igen. 2 timmar senare ringer hon och storgråter och undrar om jag ändå kan komma....då hade det hänt en olycka med en kille i gänget och alla var lite chockade och det hade blivit lite bråk, så då var det slut på festen. Annars kan de hålla på hela natten.
De räknas ju som vuxna, men mamma är alltid bra att ha  när man inte själv kan köra. Den där spriten och jag är inte goda vänner. Jag har växt upp med en pappa som var lite halvt alkoholiserad och det har satt sina spår. Visst festade jag till det i min ungdom, men när jag fick barn och började förstå vad spriten egentligen kan göra för skada, så la jag av nästan helt med alkoholhaltiga drycker. Kanske ett glas vin eller en cider 2-3 gånger om året...
Har försökt övertyga mina döttrar om spritens inverkan på folk och alla dess farligheter..men som vanligt så lyssnar de inte ...de får väl lära av sina egna misstag......jag har gjort mina ju..

Denna dagen ska jag bara koppla av..i morgon börjar jag arbeta efter att varit arbetslös  i snart 3 månader.
Ska både bli skönt och jobbigt. Men man behöver arbeta, både för pengarna och det sociala. Ingen människa mår bra av att bara gå och lata sig....


En hjärtegod Valentindag önskar jag er alla därute. Må så gott och tänk på varandra! Ta hand om er.


                                                                                         

Kommentarer
Postat av: Lianna

Jag förstår att du inte tycker det är så roligt när hon dricker, men precis som su säger - hon måste lära sig av sina egna misstag.



Jag och sprit är inte heller särskilt goda vänner, den får mig att bete mig som en person jag inte har något intresse av att vara. Som i fredgags tillexempel (se min blogg)



GRÄSLIGT. Jaja..



Ha en underbar alla hjärtans dag i alla fall, och hoppas du får en fantastisk dag fylld av lycka och hjärtan.



KRAM

2010-02-14 @ 11:53:10
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: Inga M

Lycka till med jobbet!

2010-02-16 @ 06:38:55
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0