Dagar som går.....

Oj, 3 dagar har gått och jag har inte skrivit...har totalt fastnat i min släktforskning igen. Den är väldigt lätt att bli fast i. Man börjar leta och läsa och helt plötsligt har hela kvällen gått.
Fast idag har jag tagit en paus från di dära anorna....tog mig ett varmt bad med lite väldoft och en tidning. Somnade nästan....allt bara flöt ihop..värmen och avkopplingen gjorde underverk med min kropp.
Jag har ju börjat jobba igen och är man inte van så...känns som om man haft en lååång semester.

Nu har lillkatten börjat löpa så smått....det blev en p-pilla i morse. Hörde nyss en friare som kallade på henne därute....men av mig fick han kalla handen...hon fick inte gå ut. Hoppas han ger sig av igen. Nätterna kan annars bli väldigt jobbiga med ett par hankatter som sjunger serenad utanför fönstret...och lillkatten som sjunger härinne tills pillan börjar verka och allt återgår till lugnet....lugnet är viktigt för mig. Mjukhet och ro är nog mina ledord....


Kommentarer
Postat av: tappaintehoppet

Skrikande katter är ingen höjdare. Våra har också börjat vara ute lite mer, även om det inte är långa stunder då det är ganska kallt. Men de är lite mer retliga mot varann inne oxå, så man får hålla isär dem lite. De är inte syskon men uppväxta med varann. Båda kastrerade, men en av varje sort så det blir lite slagsmål ibland, speciellt så här års då det går varandra på nerverna. Ha det gott.

2010-02-19 @ 17:05:31
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0