Energitjuvar

Jag har varit lite energifattig ett par dagar nu, och inte orkat skriva, eller rättare sagt inte orkat tänka...

Passar lillebrorsans katter och de blir så glada när jag kommer...känns inte så kul att lämna dem..
Men jag har ju mina egna små gryn....en av de mina sitter här vid datorn när jag skriver. Hon är nog den mest sällskapliga katt jag haft...hon pussas och kelas och vill alltid va där jag är...sover i min säng varje natt.
I sommar fyller hon 14, har haft henne sen hon föddes....mitt allt...

Har varit lite upptagen med min släktforskning idag...hittade en intressant sida på internet...långt bak i tiden var mina anor finlandssvensk adel....Lilliebrunn, Boije, Wulf mfl....spännande...

Dottern kämpar på, men fy för svensk psykvård...det är inte klokt vad de behandlas illa....personalen verkar ha gått i ide i en ismaskin...jag förstår att det är ett tungt arbete med så sjuka människor...men det visste man väl..och om man upptäcker att det är så jobbigt borde man kanske byta jobb..istället för att ge de som behöver kärlek och stöd, ingenting mer än iskyla och sura miner..




Nu ska jag laga mig lite middag. Idag blir det klyftpotatis och morötter i ugn,  en stekt köttbit och lite kokt broccoli...och en klick persiljesmör till...behöver ju få upp min järnnivå...slutade ju med Primoluten för någon dag sen och gissa vad....mmm precis...jag blöder massor igen...=/

Kommentarer
Postat av: tappaintehoppet

Hej och tack för din kommentar om ekonomi. Visst är det tufft att klara sig och jag är lite nervös hur det ska bli när hon fyller 18. Fick tips av en kollega om http://www.assistansia.se/start-1.aspx ett ställe där man tydligen kan bli anställd som sitt eget barns assistent. Låter ju fantastiskt!



Vet inte när dotterns elbehandling påbörjas. Väntar på besked från läkaren. Förhoppningsvis nästa vecka. Visst är vi lite oroliga för minnet, men dotter tycker inte att hon har nåt val.

Ha det gott.

2010-02-11 @ 19:50:15
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0