Mitt första inlägg

Måste börja med att kommentera och reta mig på vissa saker. Ni som inte gillar negativa saker bör läsa de där fjortisbloggarna med sminktips och dagens outfit.
Satt och läste Aftonbladet här på webben. Det är ju bara en massa negativt att läsa, så då blir ju hela världen negativ, jag också... hör bara;

Familj brutalt rånad i Stockholm inatt -  varför kan folk inte skaffa sig ett jobb eller låna pengar på banken istället för att stjäla från oskyldiga människor. Vad är fel i deras norm och etikkompass? Har inte deras föräldrar lärt dem att skilja på mitt och ditt? I ett barns uppfostran bör ingå dessa delar. Att skilja på rätt och fel enligt normen i samhället. Stjäla är fel! Eller enligt 10 Guds budord om man så vill. Du skall icke stjäla! Vad är så svårt att fatta?
Visst har jag empati för vissa stackars individer som växt upp i dysfunktionella familjer. Är själv uppväxt i en delvis sådan familj ( pappa alkis, mamma nervklen). Men skulle det ge mig rätten att ta från andra? Nej, även om min barndom var jobbig så har jag ett val som vuxen. Jag väljer att leva rätt enligt lagen och normerna i samhället. Det kan vi alla. Finns nog ingen som inte vet vad som gäller. Då kommer vi ju osökt in på varför vissa individer ändå gör tvärtemot....narkotika, påverkan från "vänner", alkolhol mm, eller vad är det som gör att deras normkompass slutat fungera? Har någon ett svar på detta?

Nästa rubrik som fångar mig; Wahlbeck flyr dansgolvet i ilska.....ooops...visste han inte att man åker ur tävlingen om de i juryn/panelen inte gillar dansen man utför? Hade ingen informerat honom om att någon måste åka ur, någon måste vara sämre än de andra....det är ju många människors fredagsnöje att se dessa stackars kändisar bli hissade och dissade av Tony mfl..:P Inget för mig....

Jag scrollar vidare och döm om min förvåning när jag läser följande: Tjejerna som avstår bullen får beröm......uh?
Nu är vi inne på ett känsligt ämne - jag tillhör dem som fått beröm för att låta bli att äta godis och kakor. Du är såå duktig som bara tar en kaka, ta en frukt istället så ska du se att du går ner i vikt. Jo, tack för den passningen. Att vara överviktig är ju tyvärr inget man väljer själv. Alla påhopp på överviktiga och allt dömande är fel i mina ögon. Jag är själv överviktig. Väger ca 35 kg för mycket. Slutade röka för 15 år sedan, och poff - där satt 30 kilo utan förvarning...var redan rund sen tonåren men detta blev bara för mycket. Jag tror att pappas gener för missbruk ligger till grund för min vikt...det är svårt för mig att tacka nej till en kaka...jag tar gärna 2 istället...har stora problem att ta itu med saken, faller igenom hela tiden. Sockerberoende? Ja, förmodligen.
Ville bara påpeka att vi är människor vi också, bara modell större. Vi har samma tankar, behov, känslor och drömmar som alla andra. Nog om detta...

Idag får jag nog ta med kameran och åka ut i naturen. Älskar att strosa runt och ta bilder på allt som finns i vår vackra  värld. Fåglar är mitt nya intresse. Solen skiner idag och förmodligen är sälarna framme på stenarna vid havet. Det får bli en tur med bilen för en promenad på stranden, så jag kan  ladda kroppen med lite D-vitamin som är så förbaskat viktigt för oss människor. Nyaste forskningen handlade om cancer om man får för lite D-vitamin. Så alla där inne vid datorerna - ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0