Snö, snö och ännu mera snö....

Ännu ett snöoväder denna vinter. Det känns nästan som barndomens vintrar.
Det värsta är blåsten. Jag som planerat att åka iväg till banken och försöka få ett lån.
Behöver rensa i min ekonomi på dyra krediter. Nu när jag har fått fast jobb så borde
det va lättare att få hjälp att städa i sin ekonomi. Lösa in sina skulder så att säga...

Var på biblioteket igårkväll och lånade en vacker liten bok med kärleksdikter. Fanns
många av mina favoriter med såsom; 

Från en stygg flicka

Jag hoppas att du inte alls har det bra.
Jag hoppas att du ligger vaken som jag
och känner dig lustigt glad och rörd
och yr och ängslig och mycket störd.

Och rätt som det är, så får du brått
att lägga dig rätt för att sova gott.
Jag hoppas det dröjer en liten stund...
Jag hoppas du inte får en blund!

Karin Boye


Dagen svalnar IV

Du sökte en blomma
och fann en frukt
Du sökte en källa
och fann ett hav
Du sökte en kvinna
och fann en själ
- du är besviken.

Edith Södergran


Hjalmar Gullbergs Kyssande vind och I folkviseton av Nils Ferlin.

Men jag saknade den bästa av de alla. Bo Bergmans dikt som jag bara kan en del av.

Jag fryser om dina händer, när du ler blir jag varm av dig.
Du är glädjen som allting tänder och ångesten på min stig.
Så rik är jag vorden och väger en värld sen jag blivit din.
Så fattig att jag inte äger en droppe blod som är min.




Jag tycker mycket om vackra dikter och ord.....samlar på ordspråk och citat....
Måste nog försöka skriva mer själv. Det är bra för mitt inre att sätta tankar och ord på pränt....
Men nu får jag tillbaka till verkligheten och ut och skotta snö:P


Kommentarer
Postat av: tappaintehoppet

Hej och tack för kommentar på¨min blogg. Det är tacksamt ibland att veta att det finns fler som kämpar. Lycka till!

2010-01-27 @ 17:24:31
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0